Vanliga frågor & svar

Information om tjänsten

Vad är Testagram?
Testagram är en prenumerationstjänst som låter dig upptäcka mellan 5 till 9  utvalda kvalitetsprodukter som lanserats i dagligvaru-, service- och detaljhandeln. Vi garanterar att boxen har ett värde på minst 150-250 kr. De månader Testagram Special Edition utkommer kan antalet produkter variera från standard dock kommer värdet garanterat överstiga 200 kr.

Prenumerationen är löpande och kan avslutas eller inaktiveras(paus) när som helst utan uppsägningstid. Tänk dock på att göra det senast den 1:e i kalendermånaden, om du inte vill ha boxen den månaden. Testagram kommer ut en gång per månad med uppehåll i juli. Ditt betalkort debiteras endast de månader Testagramboxen levereras.

Vi ber dig fylla i produktpreferenser och intressen på din profil dels för att informera varumärken om vad ni gillar och för att kunna segmentera innehållet samt att i förlängningen anpassa innehållet mer för dig personligen. Testagramboxen skickas till den adress du angett på din profil med PostNords tjänst varubrev. Är du inte folkbokförd på den adressen är det väldigt viktigt att C/o anges. Kan boxen inte levereras i din brevlåda kommer du att kunna hämta den på det serviceställe som hör till din adress. För att hämta ut boxen behöver du koden som skickas till dig via SMS.

Vad innehåller Testagram?
Testagramboxen innehåller främst produktnyheter som är aktuella och har lanserats i dagligvaru-, service- och/eller detaljhandeln. Antalet varor och värdet på boxen kommer att variera från box till box. Vi garanterar att boxen har ett värde på minst 150-250 kr. Vi anger alltid det rekommenderade utpriset som vi fått från varumärkena. Boxen kan även innehålla produkter med ny förpackningsdesign eller ett varumärke som vill nå en specifik målgrupp. Testagram kan innehålla i princip allt som finns att köpa i dagligvaru- och servicehandeln – från tandkräm, dryck, magasin, bröd till glass, snacks, bakmix och duschtvål. Men den kan även innehålla produkter från detaljhandeln. Testagram kommer inte att innehålla öl, tobak eller receptfria läkemedel. I de fall kylvaror och skrymmande produkter utgör en del av erbjudandet, kommer du som prenumerant kunna hämta ut dessa utan extra kostnad i aktuella dagligvarubutiker mot uppvisande av en kupong som skickas med Testagramboxen. Innehållet i boxen kommer att vara en överraskning, därför publiceras medverkande produkter på hemsidan efter leverans.

Vad kostar Testagram?
Testagram kostar en fast avgift på 99 kronor/månad vilket inkluderar frakt. Ditt betalkort debiteras självklart bara de månader då Testagramboxen levereras. Vi garanterar att boxens värde är minst 150-250 kr.

Varför är Testagram så billigt?
Varumärkena investerar mycket i att ta fram och utveckla nya produkter. Att låta konsumenterna testa produkterna är en av de äldsta och mest effektiva metoderna att skapa medvetenhet om en produkt. Det enda du behöver betala är 99 kronor för att få hem produkterna. Vi garanterar att boxens värde är minst 150-250 kr.

Hur många produkter finns i boxen?
Det finns mellan 5 till 9 utvalda produkter beroende på storlek och tyngd; varje box väger maximalt 2 kg och skickas med PostNord som varubrev. Antalet varor och värdet på boxen kommer att variera från box till box. Produkterna är i full storlek, skönhetsprodukter kan dock komma i testförpackningar.

Vi anger alltid det rekommenderade utpriset som angetts av deltagande varumärken. I de fall kylvaror och skrymmande produkter utgör en del av erbjudandet, kommer du som prenumerant kunna hämta ut dessa utan extra kostnad i aktuella dagligvaru-, servicebutiker eller detaljhandel mot uppvisande av en kupong som skickas med Testagramboxen. Dessa erbjudanden räknas inte med i det totala antalet produkter i boxen.

De månader Testagram Special Edition utkommer kan antalet produkter variera från standard dock kommer värdet garanterat överstiga 200 kr.

Registrering och kontaktuppgifter

Varför reserveras det 99 kronor på mitt betalkort när jag registrerat mig?
När du har registrerat ditt betalkort reserveras det automatiskt 99 kronor på ditt kort för att kontrollera att det fungerar. Beloppet kommer ej att dras från ditt kort. Det kan dock ta upp till fem bankdagar innan din bank släpper reservationen. Skulle din registrering ske i samband med aktuell månads box kan debitering av reservationen ske, se aktuella datum på hemsidans startsida och “Så fungerar det”.

Vad händer när jag registrerat mig?
Efter registrering, när ditt betalkort är bekräftat med kortnummer och Verified by Visa eller MasterCard SecureCode, får du ett bekräftelsemeddelande till den e-post du uppgivit. Kontrollera så att alla uppgifter stämmer. Ditt betalkort debiteras i förhand en vardag mellan den 3:e – 7:e i varje månad och levereras runt den 22:a. I de fall den inte kan levereras till din brevlåda kan du hämta den på PostNords serviceställe en SMS-avisering skickas till dig när den är där.

Jag har registrerat mig men kan inte logga in?
Undersök först om bekräftelsemejlet från Testagram har hamnat i din skräppost. Om det ändå inte fungerar att logga in, kontakta oss så löser vi det. Det kan vara klokt att lägga till kontakt@testagram.se som en säker adress så att du inte missar någon viktig information från oss.

Jag registrerade mig via Facebook och kan inte logga in?
Facebook inloggning är till för att du inte ska behöva komma ihåg eller registrera något lösenord. Är du redan registrerad och vill logga in klickar du på den blå knappen ”Logga in med Facebook ” och du loggas in automatiskt. Du som registrerat dig via Facebook kan alltså inte logga in på vanligt sätt med E-postadress och lösenord, utan måste gör det via Facebook-knappen. Är du på någon annans dator så se till att den personen är utloggad från Facebook. Logga sedan in själv på Facebook och därefter går du in på www.testagram.se. logga in och klickar på Facebook.

Varför får jag inget bekräftelsemejl efter registreringen?
Det kan var så att du  är anmäld som prenumerant eftersom du har registrerat dina personuppgifter, men ditt betalkort har inte registrerats fullständigt med kortnummer och Verified by Visa eller MasterCard SecureCode. Logga då in på ”Min sida” via dator med din E-postadress och lösenord som du angav vid registrering. Klicka på fliken ”Prenumerationer” och “Visa” på den prenuemration med status “Väntande”. Klicka på ”Betala” för att slutföra din registrering av ditt betalkort. Ett bekräftelsemejl med ordernummer skickas till dig när ditt betalkort är registrerat hos DIBS. Du kan även undersöka om ditt bekräftelsemejl från Testagram har hamnat i din skräppost. Om du ändå inte har fått det kontakta oss på kontakt@testagram.se.

Hur ändrar jag min emejl och/eller lösenord?
Logga in på ”Min Sida” och klicka på fliken ”Kontouppgifter” uppdatera och spara.

Hur ändrar jag mina adress och/eller mobilnummer?
Logga in på ”Min Sida” och klicka på fliken ”Prenumerationer” och sedan “VISA” för aktuell prenumeration därefter klickar du på “ÄNDRA ADRESS”. Uppdatera dina uppgifter och spara.

Leveranser

Hur kommer mitt Testagram, Testbox eller min reklamation att levereras?
Vi skickar boxar och produkter med två olika partners, PostNord och DHL. Din prenumerationsbox levereras i huvudsak med PostNord. Reklamationer av boxar eller produkter skickas, beroende på vikt, endera med PostNord eller DHL. Testbox skickas oftast med DHL men även med PostNord. Har du frågor kring din leverans behöver du kontakta oss här: kontakt@testagram.se

När får jag mitt Testagram?
På vår startsida står aktuella datum för registrering och vi aktiverar prenumerationer löpande och skickar aktuell box till dig, vill du istället vänta till nästkommande Testagram meddelar du oss på: kontakt@testagram.se. Registrering senast den 4:e i månaden garanterar att du får boxen samma månad. Testagram kommer en gång per månad med undantag för juli, ingen debitering sker då.

Kan jag ändra leveransadress under sommaren eller tillfälligt boende på annan ort?
Självklart. Du kan ändra din leveransadress via ditt login på ”Min sida”, se instruktioner under Hur ändrar jag mina adress och/eller mobilnummer? Detta behöver göras senast den 1:a i samma månad som boxen ska levereras.

Har boxen levererats med PostNord kan Du be någon annan person än dig själv att hämta ut boxen. Endast avi-nummer behövs, ej legitimation. Bor du inneboende på annan ort är det viktigt att C/o finns med då PostNords sortering av boxarna sker på folkbokföringsadress.

Kan jag ändra serviceställe?
Möjligheten att ändra serviceställe att hämta ut boxen på finns ej. De boxar som skickas med PostNords varubrev kommer till det serviceställe som bestäms av din gatu- och postadress.

Jag ser att andra har fått sin box, var är min?
Testagramboxen levereras kring den 22:e varje månad(förutom juli, då har vi uppehåll). Leveranser med PostNords varubrev sker under en period av ca 6 dagar, på hemsidan anger vi beräknad leverans som första dag ex 22:a. Då kan boxarna komma mellan den 22 – 28:e. Mejlar du kontakt@testagram.se kan vi hjälpa dig spåra boxen.

Jag har inte hämtat mitt Testagram, vad händer då?
Efter att boxarna kommit till servicestället har de en liggetid på 14 dagar och därefter returneras de. Har du inte möjlighet att hämta boxen själv kan du be någon annan göra det, de behöver SMS-aviseringen(B1234), ingen legitimation behövs. SMS-aviseringar och påminnelser skickas till ditt angivna mobilnummer.
Boxar som returnerats skickas inte ut på nytt utan frakt och administrationskostnad, för närvarande 99 kr, vill du veta mer om hur du ska göra för att få boxen skickad på nytt behöver du mejla kontakt@testagram.se.

Villkor

Kan jag pausa min prenumeration?
Ja. Du kan lätt inaktivera(pausa) din prenumeration genom att logga in på ”Min sida” via din dator, klicka på fliken ”Prenumerationer” och ”Visa” för aktuell prenumeration.Därefter klickar du på ”Inaktivera” Tänk på att göra det senast den 30:e kalendermånaden före, om du inte vill ha efterföljande box. För att börja om gör du om samma steg men väljer knappen ”Återaktivera”.

Hur avslutar jag min prenumeration?
Logga in på ”Min sida” och på fliken ”Prenumerationer” och ”Visa” för aktuell prenumeration.För att avsluta klickar du först på “INAKTIVERA” och sedan på “AVSLUTA”. Tänk på att göra det senast den 30:e kalendermånaden före, om du inte vill ha efterföljande box.

Kan jag aktivera en avslutad prenumeration?
Ja, du kan aktivera en avslutad prenumeration.Logga in på ”Min sida” och på fliken ”Prenumerationer” och ”Visa” för aktuell prenumeration.Därefter klickar du på “PRENUMERERA PÅ NYTT”. Slutför köpet. Du behöver inte fylla i din profil igen, den ligger sparad. 

Betalning

Vem lagrar kortuppgifterna?
Det är DIBS www.dibs.se och inte Testagram som lagrar dina kortuppgifter. DIBS system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och MasterCard för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Testagram har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter. DIBS stödjer också 3D Secure för att identifiera kortinnehavaren vid köp på Internet och därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. Är ditt kort anslutet till 3D Secure kommer du att kopplas över till din bank för verifiering innan betalningen godkänns. Har du inte aktiverat ditt kort med Verified by Visa eller MasterCard SecureCode kan du göra det via din internetbank.

Vad är Verified by Visa eller MasterCard SecureCode
DIBS stödjer 3D Secure för att identifiera kortinnehavaren vid köp på Internet och därigenom minska risken för missbruk av kortuppgifter. Är ditt kort anslutet till 3D Secure kommer du att kopplas över till din bank för verifiering innan betalningen godkänns. Har du inte aktiverat ditt kort med Verified by Visa eller MasterCard SecureCode kan du göra det via din internetbank.

När dras pengarna från mitt kort?
Kostnaden på 99 kronor, dras en vardag under perioden den 3:e – 7:e samma månad som boxen levereras. Prenumerationen kan när som helst sägas upp, men tänk på att göra det senast den 1:a i kalendermånaden, om du inte vill ha boxen den månaden.

Kan jag ändra kontokort som är kopplat till prenumerationen?
Ja, det kan du. Logga in via dator, då landar du på ”Min Sida”. Klicka på fliken ”Prenumerationer” och sedan “VISA” för aktuell prenumeration sedan klickar du först på “INAKTIVERA” och sedan på “AVSLUTA”. Därefter klickar du på ”PRENUMERERA PÅ NYTT”. Du kommer då till kassan och behöver acceptera villkoren igen. Slutför köpet. Du behöver inte fylla i din profil igen, den finns sparad, men självklart kan du uppdatera den om du vill.

Jag vill registrera via mobiltelefon men får ett säkerhetsmeddelande?
När du går från vår hemsida till registreringen/betalningen så går du från en http:// sida till en https:// sida.
HTTPS-anslutning används för betalningsöverföringar på Internet och för känsliga överföringar inom företag, för inloggning och hantering av privat information, samt mera allmänt för att skydda användarens integritet. Det är alltså hög säkerhet på sidan.
Säkerhetsvarning kan komma upp när man går mellan olika sidor med olika säkerhetskrav. Kan vara en inställning på din telefon.
Testa att göra det vi datorn istället om du blir osäker.

Presentkort
Hur gör jag för att utnyttja mitt presentkort?
På vår hemsida går du till sidan Prenumerera och sedan klickar du på knappen Prenumerera. Därefter klickar du på länken: Har du ett presentkort? Klicka här för att ange kod, fyll i koden och klicka på Använd presentkortet. Fortsätt därefter att fylla i dina uppgifter, godkänn avtalet och avsluta genom att klicka på knappen Prenumerera. Din prenumeration avslutas automatiskt när presentkortets antal boxar levererats.

Måste jag säga upp en presentkortsprenuemration?
Nej, den avslutas automatiskt efter ditt antal boxar levererats.

Jag fick ett mejl om att min presentprenumeration avslutats men jag saknar en box?
Vårt system skickar detta mejl automatiskt när månadens box debiteras, i samband med det räknas boxantalet ner på presentkorten och är det din sista får du mejlet. Din faktiska box levereras sedan som vanligt runt den 22:a. Är du ändå osäker är du välkommen att mejla kontakt@testagram.se.

Mitt presentkort har löpt ut och jag vill fortsätta prenumerera?
När du får sista boxen får du ett mejl med en länk till den sida där du godkänner avtalet och klickar på Prenumerera och betalar med ditt betalkort, Visa eller Master Card. Korten behöver ha säkerhetsinställningarna Verified by Visa elelr Master Card SecureCode

Intressen, produktpreferenser och anpassa boxar

Kan ni anpassa innehållet i min box efter behov?
Nej vi kan inte anpassa innehållet efter allergier, överkänslighet eller kostval. Boxarna kommer mer eller mindre innehålla likvärdiga produkter. Boxarna kommer dock successivt att anpassas efter din profil och preferenser som du angivit vid registrering i takt med att vår kundstock ökar. Det är dock ingen garanti för att du endast kommer att få produkterna inom ditt intresseområde. Du kan lätt uppdatera dina preferenser genom att logga in på ditt konto.

Varför frågar ni om våra intressen och preferenser?
Vi kan med de uppgifterna intressera varumärken att delta i boxen och även i viss mån segmentera innehållet till exempel kattägare, småbarnsföräldrar man/kvinna inför specifika kampanjer. Likväl som Intressen och Preferenser intresserar varumärkena så är era produktrecsensioner viktiga och eftertraktade av dem.

Kundservice
Jag behöver hjälp/har en fråga/har en synpunkt vart vänder jag mig?
I första hand ber vi dig vända dig till oss via kontakt@testagram.se. Den adressen säkerställer att vi vet om ditt ärende. Kommentarer och frågor via Instagram eller Facebooks wall kan tyvärr försvinna i mängden och vi kan missa din fråga.
I andra hand kan du använda Facebook Meddelande- ofta behöver vi dock din mejladress eller telefonnummer för att söka i våra system så har du en fråga om ex varför din box inte kommit eller om din prenumeration är aktiv skriv då gärna med din mejl direkt.
Kundservice är bemannad vardagar 9 – 16 och vi strävar efter att ge dig ett svar inom ett dygn. Frågor som kommer in under helger och högtider hanteras närmast efterföljande vardag.

Jag saknar produkter i min box, varför då?
Boxarna innehåller 5-9 produkter och är likvärdiga, det kan hända att ett varumärke delar upp produkterna i olika smaker och då får du prova en av dem. Ibland kan också ett visst varumärke rikta sig till specifik målgrupp till exempel kattmat, då får de som angett att de har intresse för katt en sådan produkt.
Boxarna packas manuellt och ibland kan det bli en miss, då skickar vi alltid ut det som saknas. Mejla kontakt@testagram.se och berätta vad du saknar så ordnar vi en leverans till dig.

De månader Testagram Special Edition utkommer kan antalet produkter variera från standard dock kommer värdet garanterat överstiga 200 kr.

En produkt har gått sönder, vad gör jag då?
Boxarna sorteras maskinellt hos PostNord och tyvärr händer det att produkter/boxar skadas. Ibland kan en produkt ha ett tillverkningsfel som inte visar sig direkt exempelvis dåligt svetsad fog i en påse. Kontakta oss via kontakt@testagram.se så ordnar vi ersättningsprodukter till dig.

Varför får jag en faktura?
Om ditt betalkort inte går igenom vid debitering blir du informerad om detta via mail. Att ett kort inte fungerar kan bero på flera saker: kortet är inte längre giltigt, kortet är stängt för e-handel, kortet saknar täckning, kommunikationen mellan betalväxel och bankerna fungerade inte. Oavsett anledning så måste du uppdatera dina kortuppgifter. Prenumerationen behöver förnyas enligt de mejlinstruktioner vi skickat till dig. Lägg gärna till kontakt@testagram.se som en säker adress för att undvika att mejl från oss hamnar i skräppostfiltret. Om du ej uppdaterar dina kortuppgifter senast det datum som anges i mejlet kommer en faktura att skickas till dig för månadens box.

Jag vill betala mot faktura/med autogiro?
Hos oss kan du endast betala med kort, Visa eller MasterCard när du registrerar dig. Skulle detta ändras informerar vi via hemsida, Instagram och Facebook.