Om oss

Testagram är en prenumerationstjänst som hjälper dig att upptäcka främst nylanserade kvalitetsprodukter i lugn och ro i ditt eget hem. Produkterna, som finns i detaljhandeln, kommer från de starkaste och mest attraktiva varumärkena och varje Testagram-box kommer successivt att anpassas efter din personliga profil. Du kan när som helst pausa eller avsluta din prenumeration utan uppsägningstid. Vår vision är att skapa ett bekvämt och roligt sätt att vara nyfiken, pröva nytt och utmana gamla vanor. Våga testa mer med Testagram!

products2

 

Intervju med grundaren Mari-Linn Stenlund

”Jag tröttnar aldrig på att testa nya saker”

Produktprovningar i butiksmiljöer kan många gånger vara stökiga och stressiga. – Själv njuter jag mycket hellre av ett nytt te eller en ny brödsort hemma när det passar mig, säger Mari-Linn Stenlund, grundare och ägare av Testagram. Idén till Testagram fick hon när hon blev bjuden på en tepåse för kallt vatten av en kollega på jobbet. Teet var så gott att hon utan att tänka på det blev ambassadör för den nya produkten när hon rekommenderade det till flera av sina vänner. –       Efteråt reflekterade jag över ”Iste-förloppet” och insåg vilken stark påverkan ”Word of Mouth” och ”Social Commerce” har på köpbeslut även för dagligvaruprodukter precis som för kläder, skönhet och inredning. Jag ville skapa en tjänst som förenklar för leverantörer att lansera produkter och för konsumenter att testa nya produkter och som samtidigt skapar ett naturligt engagemang hos konsumenterna. Det blev Testagram. Mari-Linn Stenlund har en bakgrund inom PR-branschen, där hon i många år arbetat med livsstil och mode med allt från stora internationella varumärken till aktuella mindre designers. Hon har en lång erfarenhet av att paketera och marknadsföra produkter och varumärken till en kräsen målgrupp.

–       Precis som jag fascineras av att mode och trender hela tiden skiftar, drivs jag av en nyfikenhet på det som är nytt oavsett om det handlar om inredning, teknologi, mat eller resor – ja, det mesta. Att testa nya produkter tillför en kul och spännande dimension i vardagslivet. Men produktprovningarna i butiksmiljöer kan många gånger vara stökiga och stressiga. Något hon tror att hon inte är ensam om att tycka. Själv njuter hon mycket hellre av ett nytt te eller en ny brödsort hemma, när det passar henne. –       Min förhoppning med tjänsten Testagram är att du, precis som jag, skall få möjligheten att på ett bekvämt sätt upptäcka de bästa, mest spännande och roliga produktnyheterna som finns i handeln. Före alla andra säger Mari-Linn Stenlund.

Mari-Linn Stenlund